2013年9月26日 星期四

緩解緊張氣氛的20句話

緩解緊張氣氛的20句話
http://www.kanzhongguo.com/node/380661

1. Please try to understand my point of view. 請理解我的觀點。
2. Wait, can I take that back? 等一下,我能收回我說的話嗎?
3. This is important to me. Please listen. 這對我很重要。請仔細聽。
4. I overreacted. 我反應過激了。
5. I see you’re in a tough position. 我知道你的處境艱難。
6. I can see my part in this. 這個問題,我有錯。
7. I hadn’t thought of it that way before. 我以前沒有這樣想過。
8. I could be wrong. 我可能是錯的。
9. Let’s agree to disagree on that. 讓我們接受我們的不同觀點。
10.This isn’t just your problem; it’s our problem. 這不只是你的問題。這是我們的問題。
11. I’m feeling unappreciated. 我感覺沒有受到重視。
12. We’re getting off the subject. 我們跑題了。
13. I know I need to listen more. 我知道,我應該多傾聽。
14. You’ve convinced me. 我已經被你說服了。
15. Let’s take a break for a few minutes. 我們停一會吧。
16. I realize it's not your fault. 我意識到這不是你的錯。
17. That came out all wrong. 我表達錯了。
18. I see how I contributed to the problem. 我明白是我引發了這個問題。
19. What are we really fighting about? 我們到底在爭什麼呢?
20. How can I make things better? 我怎樣才能把事情變得更好呢。


free counters

沒有留言:

張貼留言